Internationaal uitwisselingsproject Europese reddingmaatschappijen

KNRM-redders ruilen met buitenlandse collega’s

Van zaterdag 27 september tot zaterdag 4 oktober organiseert de International Maritime Rescue Federation (IMRF) een uitwisselingsprogramma voor vrijwillige reddingbootbemanningen van verschillende Europese reddingmaatschappijen. Het hoofddoel van deze uitwisseling is het delen van kennis en het leren van elkaars organisatie.

De KNRM heeft, na het succes van afgelopen jaren, wederom de organisatie op zich genomen van de derde Europese reddingboot bemanningsuitwisseling. De IMR- exchange wordt mogelijk gemaakt door de support van partnerschappen van de Europese Unie. De kosten worden betaald worden door het Lifelong Learning Program van de Europese Unie. In totaal doen acht landen mee: Duitsland, IJsland, Noorwegen, Finland, Zweden, Engeland, Denemarken en Nederland.

De organisatoren van de deelnemende landen hebben een leerzaam programma verzorgd, dat aansluit bij de omstandigheden van het land. Denk daarbij aan de rotskusten van Engeland, de vele eilandjes voor de kust van Zweden, de bergreddingen in IJsland en de zandstranden van Nederland. De vrijwilligers zullen Search and Rescue (SAR) oefeningen met KNRM-reddingstations meedraaien om op die manier ervaring en kennis uit te wisselen en nieuwe technieken en vaardigheden te leren.

Zeven vrijwilligers van de KNRM vertegenwoordigen de Redding Maatschappij in de deelnemende landen.

Voor meer informatie over de IMRF-uitwisselingsweek, kunt u terecht op: http://www.international-maritime-rescue.org/index.php/projects/lifeboat-crew-exchange-programme

Deelnemers aan de ‘IMRF-Exchange’ plaatsen hun ervaringen, foto’s en verhalen op Facebook: https://www.facebook.com/#!/groups/359171710841595

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.